جوایز مسابقه

20،000،000 تومان
جایزه تیم اول

10،000،000 تومان
جایزه تیم دوم

5،000،000 تومان
جایزه تیم سوم

5،000،000 تومان
جایزه ایده برتر

روند مسابقه چگونه است؟
افراد و تیمها ایده خود را در این وبسایت ثبت میکنند، سپس هیئت داوران از میان ایدههای ثبت شده 20 ایده برتر را انتخاب کرده و برای شرکت در برنامه معارفه دعوت میکنند.
در برنامه معارفه که یک هفته پیش از رویداد اصلی برگزار خواهد شد API به تیمها تحویل داده شده و توضیحات لازم ارائه خواهد شد، در آخرین مرحله از صبح روز چهارشنبه 13 آبان بخش نهایی مسابقه آغاز شده و تا صبح روز جمعه 15 آبان ادامه خواهد یافت

برای شرکت در این رویداد چه شرایطی لازم است؟
تمامی توسعهدهندگانی که توانایی ایدهپردازی و پیادهسازی برنامههای کاربردی بر بستر وب و گوشیهای هوشمند را دارند میتوانند در این رویداد شرکت کنند

امکانات API توسن چیست؟
- اعتبار سنجی کاربران بر اساس نام کاربری و رمز عبور
- فهرست سپردههای یک مشتری
- اعلام مشخصات سپرده (نام صاحب سپرده)
- انتقال وجه بین سپردهها
- صورتحساب سپردهها
- انتقال وجه بین بانکی (پایا و ساتنا) و گزارش وضعیت اجرای آنها
- انتقال وجه مستمر (زمان بندی شده) بین سپردهها و گزارش جزئیات آنها
- انتقال وجه گروهی (دسته ای) بین سپردهها
- لیست دسته چکهای یک مشتری به همراه جزئیات برگههای دسته چک
- ثبت مبلغ چک، مسدودی چک و درخواست دسته چک جدید
- فهرست چکهای واگذار شده به سپرده
- لیست تسهیلات یک مشتری به همراه جزئیات اقساط
- لیست کارتهای مشتری
- اعلام موجودی کارت
- اعلام مشخصات کارت (نام صاحب کارت)
- انتقال وجه کارتی
- مسدودی کارت
- پرداخت قبض
- گزارش تراکنشهای کارت
- ارائه مشخصات قبض
حضور در چالش نوآوری توسن چه فرصتهایی خلق میکند؟

امکان تولید نامحدود خدمات و نرمافزارهای مبتنی بر عملیات بانکی

امکان فروش به بانکها و موسسات مالی

امکان دسترسی آسان به سرمایهگذاران

امکان ایجاد نرمافزار مشترک برای بانکها و موسسات متعدد
15 شهریور
پذیرش ایدهها و ثبتنام تیمها15 مهر
پایان ثبتنام و شروع فرآیند داوری ایدهها1 آبان
اعلام راهیافتگان به مرحله نهایی چالش نوآوری توسن6 آبان
جلسه هماهنگی با تیمهای منتخب و تحویل مستندات و دسترسی به API توسن13 آبان
شروع رقابت و مارتن تیمها15 آبان
داوری و اهدای جوایز در اختتامیهتیمهای برگزیده
چوب خط
برنده جایزه اول
چوبخط بود که ایدهاش در مورد ایجاد یک فرایند پرداخت سه نفره است. بدینصورت که وقتی خریدی انجام میدهید بهجز خریدار شخص دیگری میتواند در مکان دیگری هزینه خرید شما را پرداخت کند. فروشنده برای شما فاکتور صادر میکند ولی شما که خریدار هستید نمیخواهید پول را پرداخت کنید و شخص دیگری مانند پدر یک خانواده و یا واحد مالی یک شرکت قرار است مبلغ را بپردازد. فاکتور به شما تحویل داده میشود و شما آن را برای فرد موردنظر ارسال میکنید، فاکتور توسط شخص موردنظر بررسی میشود و وقتی فاکتور مورد تأیید بود هزینه را از حساب خودش پرداخت میکند. درواقع کاری که این برنامه انجام میدهد این است که خرید را از پرداخت جدا میکند.
همپیمان
برنده جایزه دوم
همپیمان یک پلت فرم جمع سپاری مالی است هم برای پروژههای خیریه عمومی و هم نیروهایی که میخواهند پول جمع کنند. دو سناریو داریم یکی سمت خیریهها و دیگری سمت کاربرها. خیریههایی که مورد تأیید ما هستند از طریق پنلهایی که در اختیارشان قرار دارد طرح خود را ارسال میکنند و هدف و مدتزمان خود را نیز اعلام میکنند و این طرحها به کاربر اطلاعرسانی میشود. درصورتیکه هزینه مالی موردنظر جمع شد به خیریه داده میشود و اگر هم نشد پولها دوباره به حساب کاربر بازگردانده خواهد شد. طرف دیگر کاربرها هستند که میتوانند از طریق اپلیکیشن از طرحها مطلع شوند و گزارش بگیرند و با یکدیگر به اشتراک بگذارند. یک سناریو همکاری نیز ما در سیستم خود داریم که کاربران میتوانند خودشان گروههای کوچکی ایجاد کنند و هدفی نیز برای خود تعیین کنند و کنترل و اداره آن نیز به دست خودشان
موج
برنده جایزه سوم
گروه بعدی موج نام دارد که بعد از شروع زمان سهدقیقهایاش توضیحاتش را اینگونه آغاز میکند: «ما در سیستم بانکی سه مشکل داریم یکی اینکه وقتی افراد میخواهند وارد اینترنت بانک خود شوند چون در چند بانک مختلف حساب دارند چندین اپ بانکی مختلف دارند و مجبورند که در هرکدام از اینها جداگانه وارد شوند. ایده ما این بود که تمامی اینها را در یک پلتفرمی بتوانیم جمع کنیم و شما بتوانید با یکبار وارد شدن تمامی اینها را داشته باشید و همینطور گزارش بین اینها را هم داشته باشید. دوم در مورد بحث UI و UX هم باید بگوییم که اپ موبایل و اینترنت بانکها جذابیت لازم را ندارند و مسیر انجام کار برای کاربر کمی سخت است و ما میخواهیم این مورد را کمی اصلاح کنیم و سومین مورد اینکه گزارشهایی که افراد از تراکنشهایشان میگیرند را از طریق موج توسط برخی اشکال و نمودارها برای افراد ملموستر کنیم و افراد سریعتر بتوانند وضعیت مالی خودشان را بفهمند.
نیوو
برنده جایزه سوم
گروه نیوو (nivo) که این دفعه با ایده مدیریت شارژ ساختمان در این رویداد شرکت کرده بود. کار این طرح تبدیل تابلو اعلانات موجود در راهروی ساختمانها به یک اپلیکیشن است تا افراد بتوانند با یکدیگر تعامل کنند؛ یعنی افراد میتوانند به یکدیگر اطلاعیه دهند، مدیر ساختمان میتواند شارژها را مشخص کند و در روند هزینههای پرداختی همسایگان نظارت داشته باشد. درواقع افرادی که در یک ساختمان زندگی میکنند از وضعیت کلی ساختمان باخبر شوند. همچنین فردی که چند واحد مسکونی نیز در جاهای دیگر دارد، اگر در آن ساختمانها نیز این اپلیکیشن مورد استفاده قرار گیرد شخص میتواند از وضعیت واحدهای مسکونیاش باخبر شود. همچنین در این اپلیکیشن اطلاعیه و اعلامیهها از طریق پیامها به افراد ارسال میشود.
دراپز
برنده جایزه ایده برتر
دراپز ارائهاش را با یادآوری دوران کودکی و پسانداز کردن پول در قلکهایمان شروع کرد و اینکه عمر این قلکها بیشتر از چند روز نبود و این رفتار همچنان در سنین بالاتر ما نیز ادامه پیدا کرده است و خیلیها زیاد به فکر پسانداز پولهایشان نیستند. «قطره» نام اپلیکیشن این گروه است که میتواند پسانداز کردن را برای شما خودکار کند و مبالغی را بهصورت خردخرد در ماه از حساب شما برای شما پسانداز کند و این کار را بر اساس یک الگوریتمی انجام میدهد که به شما این اطمینان را میدهد که به پولی که قرار است برای شما پسانداز کند احتیاجی ندارید ولی اگر در حساب شما باقی بماند باعث میشود که شما خرج اضافه انجام دهید.